عزيزاني كه با مفاهيم مديريت راهبردي آشنايي داشته باشند ،خوب مي دانند كه "بيانيه گام دوم " بيان "چشم انداز چله دوم انقلاب" است كه بايد راهبردهاي عملياتي آن تدوين شود

 

اگر بخواهيم يكي دو جوان را نام ببريم كه در دهه اخير به هيئت دولت راه يافته اند به نام محمد جواد آذري جهرمي مي رسيم. يكي،دوسالي است كه سكاندار وزارت ارتباطات است.

 

حوزه اي كه هم نوين است و جديد و هم قوه محركه آن و هم قاطبه مخاطبانش – نه فقط در ايران- بلكه كل دنيا جوانان هستند.

 

به طور حتم ايشان بارها متن “بيانيه گام دوم ” را مطالعه و در ذهن خود مرور نموده اند چون هم كارگزار نظام هستند،هم جوان و هم تنها مخاطب برنامه عملياتي اين بيانيه! شايد بپرسيد چطور؟ عزيزاني كه با مفاهيم مديريت راهبردي آشنايي داشته باشند ،خوب مي دانند كه “بيانيه گام دوم ” بيان “چشم انداز چله دوم انقلاب” است كه بايد راهبردهاي عملياتي آن تدوين شود – و از اتفاق به خوبي فرصت ها و تهديدها و نقاط ضعف و قوت انقلاب در آن تبيين شده است- اما تنها بخشي از “بيانيه گام دوم ” كه ضمن حفظ رويكرد تبيين چشم انداز ،خواستار برنامه عملياتي – كوتاه و بلند مدت – شده است، موضوع تهديد” ابزارهاي رسانه اي پيشرفته و فراگير” ،پيش روي فرصت “معنويت و اخلاق “است.

 

 

مقام معظم رهبري در تشريح اين تهديد مي فرمايند: “ابزارهاي رسانه اي پيشرفته و فراگير، امكان بسيار خطرناكي در اختيار كانون هاي ضد معنويت و ضد اخلاق نهاده است و هم اكنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل هاي پاك جوانان و نوجوانان و حتي نونهالان با بهره گيري از اين ابزارها را به چشم خود مي بينيم.” معظم له ضمن يادآوري “مسئوليت اشخاص و نهادهاي غيرحكومتي ” به صراحت تاكيد مي نمايند: “دستگاه هاي مسئول حكومتي دراين باره وظايفي سنگين بر عهده دارند كه بايد هوشمندانه و كاملا مسئولانه صورت گيرد… در دوره پيش رو بايد دراين باره برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت جامعي تنظيم و اجرا شود؛ ان شاء الله..” وظيفه محمد جواد آذري جهرمي در قبال اين مهم مضاعف است زيرا او هم جواني از خيل جوانان اين مرزو بوم است كه خطاب رهبري در بيانيه هستند و هم كارگزاري است كه افتخار خدمتگزاري به مردم اين مرزو بوم را دارد و هم تهديدي كه در بيانيه بر آن تاكيد شده در حوزه كاري ايشان است.

 

زيره به كرمان بردن است اما ايشان بهتر از ما مي دانند كه

– بيش از ۴۵ ميليون نفر از هموطنان مان موبايل هوشمند دارند

-بيش ا ز ۳۰ميليون نفر در فضاي مجازي فعال هستند

– ۷/۷۴ درصد از كاربران اينترنت كشور ۲۰ تا ۴۹ ساله هستند.

– بيش از ۸۰ درصد جمعيت جوان ۱۵ تا ۲۴ سال كاربر اينترنتي هستند در حالي كه اين عدد در كشورهاي در حال توسعه ۶۷ درصد است.

 

– پسران و دختران كشورمان به ترتيب ۱۰۲۵ و ۹۶۵ دقيقه از بهترين و طلايي ترين زمان زندگي خود را در هفته در اينترنت و فضاي مجازي مي گذرانند.

 

 

آمار فوق فرصتي تاريخي در سپهر ايران و ايراني است به شرطي كه تقويت شبكه ملي اطلاعات، تقويت سرويس هاي بومي، حمايت از شبكه هاي اجتماعي داخلي، برندسازي شبكه هاي داخلي و اهميت دادن به توليد محتواي بومي در شبكه هاي داخلي در دستور كار وزير جوان و سازمان مطبوعش باشد. و اين در شرايطي است كه ايشان بيش از هر كارگزار ديگري مطلع هستند كه كانون هاي ضد معنويت و ضد اخلاق از اين فضا چگونه براي تهاجم به دل هاي پاك جوانان و نوجوانان و حتي نونهالان بهره مي گيرند.

 

 

صدالبته قبول داريم كه نهادها و سازمان هاي متعددي در اين حوزه فعال هستند و سياست گذاري ها نيز بر عهده شوراي عالي فضاي مجازي است ولي محمد جواد آذري جهرمي هم جوان است هم قوه محركه و اجرايي اين فضا در اختيار اوست و مي تواند با توان مضاعف و انرژي فراوان در ساماندهي فضاي مجازي كاري كند كارستان. اميد است وزير جوان جوياي نام در طليعه سال جديد و پس از يك ماه از صدور بيانيه ، برنامه هاي كوتاه و بلند مدت اين حوزه را ارائه نمايد. وزير جوان آبرو داري كن .

 

نويسنده: بابك حيدري

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد